Garancia

Cégünknél a garanciális feltételek meghatározása és a garanciális problémák ügyintézési módja mindig a törvényes és hatályos jogszabályok, rendeletek alapján történik és azok betartásával végezzük.

Garanciális feltételek:


  • Termékeinkre a jogszabályokban előírt garanciát vállaljunk.
  • Alkatrészeinkre csak gyártási ill. anyaghibára vállalunk garanciát.
  • A garancia csak a gyártó által kiadott aktuális katalógus alapján, a járműhöz helyesen kiválasztott vagy a jármű helyesen megadott adatai alapján kiválasztott alkatrészre vonatkozik.
  • Kizárólag szakműhely által beszerelt alkatrészekre vállalunk garanciát, a szakszerű beszerelést a beszerelő műhely számlájával kell igazolni, ennek hiánya a garancia elvesztését vonja maga után.
  • Az esetleges okozati kárnál, a gépjármű megbontása előtt a Xenix Auto Kft.-t értesíteni kell, hogy szűkség esetén a megbontásnál a cég képviselője jelen lehessen, ennek elmulasztása a garancia elbírálást lehetetlenné teheti.
  • A szakszerűtlen beszerelés, a külső sérülés, az átalakítás, az erőszakos behatolás vagy a természetes elhasználódás miatti alkatrész meghibásodásokra nem vonatkozik a garancia!
  • A nem rendeltetésszerűen használt alkatrészekre nem vállalunk garanciát.
  • A versenycélokra használt alkatrészekre nem vállalunk garanciát.
  • A természetes elhasználódásra a garancia nem vonatkozik!
  • Garanciális meghibásodásról a „Garanciális hibabejelentő jegyzőkönyv” teljes, pontos és hiánytalan kitöltése minden esetben alapkövetelmény.

  • A vásárlási számla elvesztéséből eredő minden kár a vásárlót terheli.

    Garancia elbírálásának menete:

  • A reklamált alkatrész átvételének napjától számított 2 munkanapon belül telefonon értesítjük az ügyfelet az ügyintézés módjáról (helyben elbírálható vagy külső vizsgálatra kell küldeni), várható elbírálás határidejéről.
  • Amennyiben a meghibásodás csak bonyolult vizsgálattal bírálható el, az alkatrészt a gyártóhoz, vagy megfelelő felkészültségű és felszereltségű bevizsgálóhoz küldjük további vizsgálatra. Amennyiben a vizsgálóhely a reklamációt nem találja jogosnak és elutasítja, akkor a vizsgálat és a szállítás költségét a reklamáló ügyfélnek/cégnek kiszámlázzuk.
  • Az esetleges okozati károknál azok térítése minden esetben a gyártó által elvégzett vizsgálat alapján történik. A jármű megbontásakor a Xenix Auto Kft. által megbízott személynek is jelen kell lennie.
  • A sérült gépjármű megbontása
    Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy a beszerelt minőségi kifogás alá vont alkatrészt, a gépjármű esetleges egyéb sérülését, annak megbontása nélküli állapotában ellenőrizzük, vagy harmadik fél megbízásával (független szakértő) ellenőriztessük.

    A beszerelt minőségi kifogás alá vont alkatrészt értékesítő képviselőjének jelenléte nélküli kiszerelésére engedélyt csak a garanciára kötelezett, erre jogosított vezetője adhat kizárólag írásban.

    Minden más esetben a jogosultnak a jótállási jogról történő visszavonhatatlan lemondásának (jogvesztésének) tekinti a garanciára kötelezett, a sérült jármű olyan megbontásánál, amikor képviselője nincs jelen.

    Garanciális kötelezettség alá eső, minőségi kifogás elutasítását meghatározó okok:

  • a vásárlási számla elveszett,
  • a garanciális idő lejárt,
  • a szakszerű beszerelésről nincs igazolás és számla,
  • az alkatrész nem azonosítható,
  • az alkatrész be és/vagy kiszereléskor megsérült,
  • az alkatrészt megbontották, külsérelmi nyomok vagy átalakítás nyomai láthatók rajta,
  • nem a megfelelő gépkocsiba építették be,
  • a sérült alkatrész kiszerelésekor eladó képviselője nem volt jelen, illetve eladó a jelenléte nélküli megbontásra írásban engedélyt nem adott,
  • az alkatrész természetes elhasználódása esetén.

  • Amennyiben az alkatrészt nem a Xenix Auto Kft. importálja, úgy azt a magyarországi forgalmazóhoz küldjük további ügyintézésre.

    Belföldi beszerelésű alkatrészek esetén a garanciális elbírálást szakértői bevizsgálás előzi meg. A szakértői elbírálást az importőrrel végeztetjük el, ezért az alkatrészt átvételi jegyzőkönyvvel átvesszük, és bevizsgálásra továbbítjuk. A bevizsgálás eredményét ezek után továbbítjuk a vásárló felé. Szakértői bevizsgálást javasolhatunk abban az esetben is, ha az alkatrészt szemrevételezéssel nem tudjuk elbírálni.

    Vitás helyzet

    Ha a fogyasztó a garanciára kötelezett, valamely lényeges műszaki, gazdasági döntésével nem ért egyet, írásban kérheti a kifogás alá vont alkatrész szakértői vizsgálatát, melynek költségét is viseli. A garancia kötelezettje ebben az esetben köteles a megkifogásolt alkatrészt, a vizsgálatot nem zavaró módon maradandó jelzéssel ellátni. Az átvételről és az alkalmazott jelölésről jogosult és kötelezett közös jegyzőkönyvet vesznek fel. Az így keletkezett szakvéleményét, mind jogosult, mind kötelezett a területileg illetékes Bíróság előtti polgári peres eljárásban megtámadhatja.

    Garanciából kizárt termékek: Izzó, kapcsoló, elektronikai termékek, ablaktörlőlapát egyes gumi-, és műanyagalkatrész ezekkel kapcsolatban érdeklődjön munkatársunknál.

    Fontosabb jogszabályok:

  • 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről
  • 47/1968 (XII.18) Korm. rendelet a termékek minőségének tanúsításáról
  • 4/1978 (III.1) BkM rendelet a vásárlók minőségi kifogásainak intézéséről
  • 1978. évi I. törvény a belkereskedelemről
  • 1993. évi X. törvény a termékfelelősségről
  • 35/1978 (VII.6) MT rendelet a tartós fogyasztási cikkek alkatrészellátásáról és javításáról
  • 79/1998(IV.29) Korm.rendelet az áruk és szolgáltatások biztonságáról és az ezzel kapcsolatos piac-felügyeleti eljárásokról
  • 208/1999 (XII.26) Korm.rendelet az egységes megfelelőségi jel használatáról
  • 2/1981 (I.23) BkM-IpM együttes rendelet a használati és kezelési útmutatókról és a minőség tanúsításáról
  • 21/1998 (IV.17) IKIM rendelet a gépek biztonsági követelményeiről és megfelelőségének tanúsításáról
  • 5/1990 KÖHÉM rendeletet módosította a 43/2001 (XII.18) KöViM és az 1/2001 (I.10) KöViM rendelet.
  • 6/1990 KÖHÉM rendeletet módosította a 44/2001 (XII.18) KöViM rendelet.
  • 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
  • 151/2003 (IX.23.) Korm. R Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 1/1990 (IX.29.) KHVM rendelet A gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről
  • 19/2004 (II. 13.) Kormány rendelet A gépjármű ágazatban a vertikális megállapodások egyes csoportjainak a versenykorlátozás tilalma alól való mentesítéséről
  • 249/2004 (VIII.27.) Kormány rendelet Az egyes javító-karbantartószolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról
  • Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése