Sorozatot indítunk a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatos információinkról.
Mire legyünk tekintettel, ha már cserélni kell a kettős tömegű lendkereket és a kuplung szettet?
A gyártók
azt tanácsolják, hogy a kettős tömegű lendkereket, a kuplung szerkezetet, a
kuplung tárcsát és a kuplung kinyomócsapágyat (egyes típusoknál hidraulikus
kinyomócsapágyat) együtt, egy egységként cseréljük. A csere nem olcsó,
modelltől függően körülbelül 150 ezer Ft-tól akár 5-600 ezer Ft-ig is terjedhet
a szerelési díjjal együtt.
Talán még
fontosabb kiemelni, hogy az autóalkatrész forgalmazók árai között is jelentős
árkülönbségek fordulnak elő. Ezért érdemes némi időt szánni a kedvező árat,
és a kettős tömegű lendkereket és a kuplung szettet számlával, garanciával
kínáló autóalkatrész kereskedő megtalálására. Érdemes megnézni az autóalkatrész
kereskedő honlapját. Van-e a kereskedőnek konkrét üzlete. Lehetőleg vonalas
telefonnal is rendelkezzen, hiszen ez azt sugallja, hogy tartósan megtaláljuk a
kereskedőt abban az üzlethelységben, nem olyan webshopról van szó, amelyiknek
akár rövid idő alatt nyoma veszhet. Így az esetleg előforduló garanciális
problémánkat már senki nem fogja orvosolni. Hiszen az autószerviz csak a
munkájára vállal garanciát, a dupla tömegű lendkerék és a kuplung szett esetleges
problémájával az autóalkatrész értékesítőjéhez kell fordulni.
Melyik márkákat érdemes választani?
Kettős
tömegű lendkerék gyártásával kevesen foglalkoznak. Az európai és az európában
gyártott távol-keleti típusokban leginkább LUK, Sachs, Valeo, Aisin és Exedy
márkákat építenek be. A német autógyártók a LUK és a Sachs dupla tömegű lendkerekeit,
a francia márkák főként a LUK és a Valeo, de néhány esetben a Sachs kettős
tömegű lendkerekeit, az olasz autók gyártói főleg a Valeo és a LUK
lendkerekeit, a japán autógyártók pedig leginkább az Aisin, az Exedy és a LUK
kettős tömegű lendkerekeit építik be autóikba. Ezek a gyártók mind prémium
minőséget állítanak elő.
A kuplung szettek esetében a fent említett márkák mellett más gyártók is jelen vannak a piacon, de célszerű törekedni arra - különösen a kettős tömegű lendkerékkel rendelkező autótípusok esetében -, hogy legalább a dupla tömegű lendkerék, a kuplung tárcsa és a kuplung szerkezet azonos márkájú legyen. A hidraulikus kinyomócsapágy esetében kevésbé fontos, hogy a márka megegyezzen a kettős tömegű lendkerék és a kuplung szett gyártójával. Előfordulhat olyan eset is, hogy nem lehet beszerezni azonos márkában az összes terméket, ilyenkor elfogadható például egy LUK gyártmányú kettős tömegű lendkerék egy Sachs gyártmányú kuplung szettel.
Következő rész tartalma:
A kuplung szettek esetében a fent említett márkák mellett más gyártók is jelen vannak a piacon, de célszerű törekedni arra - különösen a kettős tömegű lendkerékkel rendelkező autótípusok esetében -, hogy legalább a dupla tömegű lendkerék, a kuplung tárcsa és a kuplung szerkezet azonos márkájú legyen. A hidraulikus kinyomócsapágy esetében kevésbé fontos, hogy a márka megegyezzen a kettős tömegű lendkerék és a kuplung szett gyártójával. Előfordulhat olyan eset is, hogy nem lehet beszerezni azonos márkában az összes terméket, ilyenkor elfogadható például egy LUK gyártmányú kettős tömegű lendkerék egy Sachs gyártmányú kuplung szettel.
Következő rész tartalma:
Miért és mikor hibásodik meg? Mi teszi tönkre a kettős
tömegű lendkereket?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése